woensdag 18 september 2013

Dag 3

Vanochtend werd ik dus weer om 4 uur wakker. Cyriel ligt wederom te ronken naast me, maar is met knallende koppijn gaan slapen. Het plan was om vandaag naar Death Valley te gaan, maar daarvoor moet je vroeg vertrekken en fit zijn. Dus dat gaat hem niet worden vandaag. Nadat Cyriel weer wat bijgekomen was besloten we in het Paradise cafĂ© te ontbijten. Dat is een leuk eettentje bij het zwembad. Ontbijt was heerlijk, blue berrie pancakes met vers fruit ernaast.

We hadden beide zin om toch even de weg op te gaan, dus besloten we om vandaag naar een State Park in de buurt te gaan, Valley of Fire. Vroeg in de ochtend is eigenlijk beter, maar we hebben toch niet zo'n zin om te wandelen. Alleen eerst nog uitchecken en de koffers laten opslaan. Het is niet gelukt een upgrade te krijgen, dus vandaag wisselen we van kamer. De afgelopen 2 nachten zaten we helemaal gratis in de Deluxe room, vanmiddag gaan we naar de Tower suite voor 2 nachten. Ook gratis! En dat allemaal vanwege een Facebook spel.

Valley of Fire is een uurtje rijden vanaf Vegas. Het is een erg mooi, maar klein park. Vanwege de hitte (37-38 graden) hebben we weinig gewandeld, maar meer American style van viewpoint naar viewpoint gereden. Een klein stukje van een kilometer door mul zand was al moordend, dus dat hebben we echt maar 1 keer gedaan bij Moose's Tank. Daarmee kwamen langs allemaal rotstekeningen van 4.000 jaar oud. Overal waar je keek zag je wel iets. Bij White Domes stond zelfs een waarschuwingsbord dat het te heet was om deze trail te lopen. Gelukkig kun je bijna alle bezienswaardigheden goed zien met hoogstens een klein stukje lopen vanaf de auto. Het park moet schitterend zijn met zonsondergang, maar dat gaan we niet redden. Misschien ooit op een toekomstige camperreis, we hebben diverse campgrounds gezien in het park.

Op de terugweg zijn we langs Lake Mead gereden. Onderweg stak er een groep dieren over, kan alleen even niet op de naam komen. Ging bijna fout met de gele auto.

Terug in het hotel was het tijd om weer in te checken. Deze keer dus in een suite met een aparte slaapkamer, kitchenette, badkamer zo groot als een balzaal met bubbelbad en walk-in-closet. Uitzicht op de Strip en de vulkaan van The Mirage. In 1 woord WOW. Hier kunnen we wel aan wennen!

In die zwarte kast aan het eind van het bed zit trouwens de tv, we hebber zelfs een joekel in de badkamer. Deze kamer is serieus groter dan onze vorige flat.

Na even gerelaxed te hebben gaan we op weg naar de Aria. Daar hebben we een reward voor 2 gratis buffetpassen. We zijn geen buffetmensen, behalve voor ontbijt misschien. Maar deze schijnt erg goed te zijn en het is gratis :). Je betaald anders bijna € 60 voor 2 personen. Eerst moesten we nog de reward verzilveren bij een Mlife desk. Dat ging heel soepel. Ik had wel eens gelezen dat je met deze reward ook in de VIP lijn mocht. Dus gevraagd en ja hoor, er werd een kaartje uitgeschreven. Er stond een aardige rij bij het buffet en wij waren door dat kaartje bijna meteen aan de beurt. Me like! Hoe mooi je het ook aankleedt, buffetten blijven ongezellig. Maar we kunnen niet anders zeggen, hij was wel goed!

Helaas hadden we de fout gemaakt om de afstanden te overschatten. We waren lopend naar het hotel gegaan in plaats van met de auto. Dat hebben we geweten ook. Op de Strip is het 's avonds mega druk, vooral bij de Bellagio fonteinen. En je kunt niet continu rechtdoor lopen. Je moet regelmatig via de hotels lopen en via allerlei loopbruggen. Levert wel mooie foto's op. Met de al vermoeiende middag erbij waren we kapot toen we terug kwamen. Dus lekker vroeg naar bed!

Oh ja, we hebben vanavond een camera connection kit gekocht, dus we kunnen de foto's weer op de iPad zetten. Dus dag 1 en 2 zijn bijgewerkt.

1. Zo te zien en te lezen vermaken jullie jezelf wel, wat natuurlijk ook de bedoeling is . heel veel plezier nog en groetjes uit het natte Zeist